“SOS” για αθλητισμό και Ακαδημίες: “Τι να κάνουν προπονητές και αθλητές – Έτσι θα γίνει η επιστροφή”!


Οι συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού επέφεραν ισχυρό πλήγμα στο ποδόσφαιρο. Οι οικονομικές επιπτώσεις θα είναι δυσβάσταχτες.

Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, μεγαλύτερες των δύο δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι οι απώλειες εσόδων για τις ευρωπαϊκές ομάδες μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν. Οι ζημιές όμως της πανδημίας είναι σφοδρές και σε ερασιτεχνικό επίπεδο.

Πάγωσαν τα πάντα στον αθλητισμό με τις Ακαδημίες της χώρας να έχουν πληγεί ιδιαιτέρως όλους αυτούς τους μήνες. Αυτές τις συνέπειες βιώνουν πολύ περισσότερο οι αθλητές που έχουν μείνει εκτός προπονήσεων και αγωνιστικής δράσης. Την ψυχολογική επανένταξη των ποδοσφαιριστών στην αθλητική δραστηριότητα διαπραγματεύεται η αθλητική ψυχολόγος, Ηλιάνα Παχατουρίδη, στο “2ο Σεμινάριο του Δικτύου Ακαδημιών” που διοργανώνει διαδικτυακά στις 13-14 Φεβρουαρίου η ΠΑΕ ΑΕΚ.

Είναι άγνωστο πότε θα λειτουργήσουν οι Ακαδημίες. Ωστόσο εμείς οφείλουμε να εμψυχώσουμε και να ενημερώσουμε τους προπονητές, τους αθλητές, αλλά και τους γονείς”,

σημειώνει στο Sportdog η ψυχολόγος Ηλιάνα Παχατουρίδη και αναλύει την εισήγησή της:

“Για να μιλήσουμε για την ψυχολογική επανένταξη θα πρέπει να αναρωτηθούμε τί κάνει και τι θα κάνει ο αθλητής κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών. Είναι πολύ σημαντικό να δούμε τη συμπεριφορά του αθλητή κατά τη διάρκεια της καραντίνας και να μιλήσουμε για ψυχολογική επανένταξη. Θα παρατηρήσουμε, ότι υπάρχουν αθλητές διάφορων κατηγοριών. Η ανάλυση είναι πολυεπίπεδη. Μιλάμε για αθλητές που ακολουθούν το πρόγραμμα των προπονητών τους. Υπάρχουν αθλητές που τους έχει επηρεάσει ψυχολογικά όλη η καραντίνα. Υπάρχουν και αθλητές, οι οποίοι δεν είναι τόσο συνεπείς. Να του πούμε λαϊκά, έχουν τεμπελιάσει. Οπότε πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας, όταν ανοίξουν οι Ακαδημίες, πως συμπεριφερόταν ο αθλητής κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών. Σίγουρα θα δοθούν οδηγίες για το πρέπει να κάνει ο αθλητής τις δύσκολες μέρες προκειμένου να επανεταχθεί ευκολότερα με την εκκίνηση των προπονήσεων”, αναφέρει.

Σε επίπεδο προπόνησης πώς πρέπει να γίνει η επανένταξη του ποδοσφαιριστή;

“Τα συναισθήματα επηρεάζουν το σώμα και το αντίστροφο. Το ασκησιολόγιο και το προπονητικό πρόγραμμα που θα ορίσει ο προπονητής πρέπει να συμβαδίζει με την ψυχολογική επανένταξη. Το άνοιγμα των Ακαδημιών θα είναι σαν μία αρχή της σεζόν. Οπότε δεν πρέπει να υπάρχουν αυστηρές απαιτήσεις από τους αθλητές. Η προπόνηση να έχει περισσότερο μορφή παιχνιδιού προκειμένου να μην επιφέρει σωματική και ψυχολογική εξάντληση. Ανάλογα την κατηγορία αθλητών ο προπονητής θα διαμορφώσει το πρόγραμμα”.

Τί πρέπει να κάνει ένας αθλητής και τί ένας προπονητής πριν σημάνει η επιστροφή;

“Είναι πολύ σημαντικό ο αθλητής να εξακολουθεί να τηρεί την καθημερινότητά του στον βαθμό που εκείνος μπορεί. Να διατηρήσει τη διατροφή που ακολουθούσε και τον ύπνο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στη χρήση της τεχνολογίας. Δεν χρειάζεται κατάχρηση. Επίσης ο προπονητής πρέπει να είναι κοντά στους αθλητές αυτές τις ημέρες. Να κρατάει επικοινωνία. Να συζητά και να τους ακούει. Να αφουγκράζονται τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους. Αυτός είναι ένας από τους ρόλους που ο προπονητής μπορεί να αναλάβει”.

* Η Ηλιάνα Παχατουρίδη είναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Ειδικεύεται στην Αθλητική Ψυχολογία. Εκπαιδεύεται ως ψυχοθεραπεύτρια στη προσέγγιση Gestalt και συνεχίζει μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πηγή: talentaboout.gr